Kontaktinformācija  |  Viegli lasīt  |  Lapas karte   
             

Šonedēļ uz tikšanos ar pašvaldības vadību bija ieradies VAS “Latvijas autoceļu uzturētājs” (turpmāk LAU) Rīgas ceļu rajona direktors Ivars Munkens, lai apspriestu pašvaldībā aktuālus ceļu uzturēšanas jautājumus un kopīgi rastu iespējamus risinājumus situācijas uzlabošanā.

LAU ir valsts deleģētā uzdevuma ceļu uzturēšanā pārvaldītājs. Ivars Munkens informēja par iestādes galvenajiem pienākumiem, sniegtajiem pakalpojumiem, tehnisko nodrošinājumu, pieredzi un sadarbības iespējām ar pašvaldību grants ceļu uzturēšanā.

Pašvaldības vadība kā vienu no aktuālajiem jautājumiem uzsvēra akūti nepieciešamo remontu tiltam Cebēni-Lēdmane pār Lobes upi Lēdmanes pagastā; arī sauso un nokaltušo koku izzāģēšanu autoceļa A6 malā Kaibalā.

Pašvaldības pārstāvji norādīja, ka autoceļa A6 ceļu nodalījumu zonā pie Dravnieku ielas Lielvārdē nedarbojas caurteka un uzkrājas ūdens, arī pie pagrieziena uz Lēdmani  ilgstoši uzkrājas lietus ūdens. LAU solīja apsekot šīs vietas un novērst bojājumus.

Pašvaldības pārstāvji arī vērsa LAU uzmanību uz to, ka ceļš, kas savieno Lēdmanes pagastu ar novada centru Lielvārdi, faktiski ir avārijas stāvoklī. Rudenī un pavasarī, šķīdoņa laikā, tas ir grūti izbraucams.  Vairākkārt pašvaldība ir bijusi spiesta skolēnu autobusu novirzīt pa apkārtceļiem, arī iedzīvotāji regulāri pauž neapmierinātību par ceļa stāvokli. Šis grants ceļš ir valsts pārvaldībā un nav piedzīvojis remontdarbus kopš valsts neatkarības atgūšanas. Sarunas laikā izvērsās diskusija par to, ka valsts piedāvā pašvaldībām savā pārvaldījumā pārņemt vietējās nozīmes valsts ceļus. Šajā jautājumā domes priekšsēdētājas Santas Ločmeles nostāja bija kategoriska, sakot, ka pašvaldība nepārņems ceļus, kas ir avārijas stāvoklī.

LAU pārstāvis norādīja, ka Lielvārdes novada grants ceļu kvalitātes uzlabošanai un to kalpošanas ilguma pagarināšanai   piemērota būtu ceļu dubultās virsmas apstrāde. Pirms šādas virsmas likšanas, ceļš tam jāsagatavo – jānodrošina ūdens atvade, jābūt grāvim vai caurtecei, jānovērš iesēdumi un bedres. Dubultās virsmas tehnoloģiju izmanto uz ceļiem ar nelielu satiksmes intensitāti, pārsvarā vietējas nozīmes autoceļos. Lielākie ieguvumi no šādas apstrādes ir tas, ka ceļi vairs neput, ir komfortablāki braukšanas apstākļi, ceļš vairs nav jāgreiderē un tiek pagarināta autoceļa ilgtspēja. Turklāt šķīdoņa laikā tas ir izbraucams.  Te gan jāņem vērā, ka ceļi ar dubulto virsmas apstrādi nav paredzēti intensīvai smagā transporta satiksmei.  Pret grants ceļu putēšanu, palīdzētu arī apstrāde ar kalcija hlorīdu –domājot par ielām Lielvārdē.

Pašvaldības pārstāvji arī pauda neizpratni par to, kādēļ A6 šosejas remonts Lielvārdes pilsētas posmā tiek atlikts no gada uz gadu.

Tikšanās noslēdzās uz pozitīvas nots, cerot, ka ar ceļu kvalitāti saistītos jautājumus izdosies pakāpeniski atrisināt. LAU vērtējams kā uzticams potenciālais partneris pašvaldības pārvaldījumā esošo ceļu uzturēšanā, jo iestādei ir ievērojama pieredze ceļu sakārtošanā un atbilstošs un moderns tehniskais aprīkojums.  

Ceļu sakārtošanas jautājums ir aktuāls visā valstī, un VAS “Latvijas Valsts ceļi” organizētajā ikgadējā ceļu nozares konferencē šī gada 5. aprīlī Satiksmes ministrs Tālis Linkaits norādījis, ka ceļu nozare ar finansējuma palielināšanu varētu rēķināties pēc 2021. gada. Politiķi arī atzina, ka turpmākie divi gadi nebūs viegli, jo Eiropas fondu un līdz ar to arī kopējā finansējuma samazinājums atspoguļosies realizējamo ceļu projektu sarukumā.

Valdības pārstāvji atzina, ka reformas ceļu nozarē ir saistāmas ar gaidāmo administratīvi teritoriālo reformu, kas varētu mainīt pašvaldību spēkus un samērus.

 X